khanekhodro

سرپرست اداره کل امور مالیاتی گیلان گفت: برای اولین بار این امکان برای صاحبان مشاغلی که می خواهند از مزایای تبصره ماده 100 قانون مالیات های مستقیم استفاده کنند فراهم شده است که محل مصرف مالیات پرداختی خود را مشخص کنند.

  گیلانی‌ها می‌توانند محل هزینه کرد مالیات خود را مشخص کنند

کلانشهر: حسن صیاد زمردی با اشاره به رویکرد جدید نظام مالیاتی در کشور مبنی بر حکمرانی مستقیم مردم در تعیین مصارف مالیات و نحوه تخصیص مالیات در پروژه های زیرساختی گفت: 140 پروژه  استان گیلان در این طرح لحاظ شده است که صاحبان مشاغل میتوانند مالیات پرداختی خود را به یکی از این پروژه ها اختصاص دهند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان گیلان وی تصریح کرد: این یک راهبرد جدید در حکمرانی مردمی در نظام مالیاتی است که مردم تصمیم گیر اصلی محل هزینه کرد مالیات خود خواهند شد.

صیاد زمردی بیان کرد: امیدواریم با این طرح  مشاهده مستقیم اثرات پرداخت مالیات بیش از بیش برای مالیات دهندگان مشخص شود و موجبات رضایت و مشارکت بیشتر مردم در مالیات پردازی را فراهم نماید.

وی همچنین یادآور شد: آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل یا استفاده از تسهیلات تبصره ماده 100 قانون مالیاتهای مستقیم یا حسب مورد، اظهارنامه پیش فرض، ۱۵ مردادماه سال جاری است. 

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان گیلان، مؤدیان محترم می توانند با کلیک کردن بر روی فایل های پیوست زیر به تفکیک ۱۴۰ پروژه استانی زیرساختیِ نشان دار شده و همچنین ۱۴ پروژه عمرانی ملی مربوط به استان گیلان که مودیان مشمول تبصره ماده ۱۰۰ در گیلان در هنگام پرداخت مالیات خود می توانند آنها را انتخاب کنند تا مالیات پرداختی ایشان در همان پروژه هزینه شود را مشاهده نمایند.